Фильтр
Код ДК 021 - 30190000-7 - Офісне устаткування та приладдя різне
Специфікація закупівлі
Дата оголошення процедури2018-11-20 20:01
Очікувана вартість закупівлі6 000,00грн.
Ідентифікатор закупівліUA-2018-11-20-003236-c
ОписОфісне устаткування та приладдя різне
ПроцедураДопорогові закупівлі
СтатусПеріод уточнень
Організатор закупівлі
Регіон
Статус
ЗамовникКОМУНАЛЬНИЙ ЗАКЛАД "ПРАЛЬНЯ ЗАКЛАДІВ ОСВІТИ"
Код в ЄДРПОУ / ІПН42490449
КраїнаУкраїна
ОбластьДонецька область
Містом. Маріуполь
Завершення періоду уточнень2018-11-22 20:00:00
Початок періоду прийому пропозицій2018-11-22 20:00:00
Кінцевий строк подання тендерних пропозицій2018-11-23 20:00:00
Дата оновлення2018-11-20 20:02:06
Код ДК 021 - 15610000-7 - Продукція борошномельно-круп'яної промисловості
Специфікація закупівлі
Дата оголошення процедури2018-11-20 20:00
Очікувана вартість закупівлі24 030,00грн.
Ідентифікатор закупівліUA-2018-11-20-002113-b
ОписПродукція борошномельно-круп'яної промисловості
ПроцедураДопорогові закупівлі
СтатусПеріод уточнень
Організатор закупівлі
Регіон
Статус
ЗамовникДержавне спеціалізоване Підприємство "Чорнобильський спецкомбінат"
Код в ЄДРПОУ / ІПН37197165
КраїнаУкраїна
ОбластьКиївська область
МістоЧорнобиль
Завершення періоду уточнень2018-11-23 20:11:00
Початок періоду прийому пропозицій2018-11-23 20:15:00
Кінцевий строк подання тендерних пропозицій2018-11-28 20:17:00
Дата оновлення2018-11-20 19:59:55
Код ДК 021 - 15130000-8 - М’ясопродукти
Специфікація закупівлі
Дата оголошення процедури2018-11-20 19:56
Очікувана вартість закупівлі6 000,00грн.
Ідентифікатор закупівліUA-2018-11-20-002110-b
ОписМ’ясопродукти
ПроцедураДопорогові закупівлі
СтатусПеріод уточнень
Організатор закупівлі
Регіон
Статус
ЗамовникДержавне спеціалізоване Підприємство "Чорнобильський спецкомбінат"
Код в ЄДРПОУ / ІПН37197165
КраїнаУкраїна
ОбластьКиївська область
МістоЧорнобиль
Завершення періоду уточнень2018-11-23 20:05:00
Початок періоду прийому пропозицій2018-11-23 20:10:00
Кінцевий строк подання тендерних пропозицій2018-11-28 20:02:00
Дата оновлення2018-11-20 19:55:12
Код ДК 021 - 31520000-7 - Світильники та освітлювальна арматура
Специфікація закупівлі
Дата оголошення процедури2018-11-20 19:50
Очікувана вартість закупівлі15 840,00грн.
Ідентифікатор закупівліUA-2018-11-20-003226-c
ОписСвітильники та освітлювальна арматура
ПроцедураДопорогові закупівлі
СтатусПеріод уточнень
Організатор закупівлі
Регіон
Статус
ЗамовникДержавне спеціалізоване Підприємство "Чорнобильський спецкомбінат"
Код в ЄДРПОУ / ІПН37197165
КраїнаУкраїна
ОбластьКиївська область
МістоЧорнобиль
Завершення періоду уточнень2018-11-23 19:59:00
Початок періоду прийому пропозицій2018-11-23 20:00:00
Кінцевий строк подання тендерних пропозицій2018-11-28 20:10:00
Дата оновлення2018-11-20 19:49:05
Код ДК 021 - 39710000-2 - Електричні побутові прилади
Специфікація закупівлі
Дата оголошення процедури2018-11-20 19:43
Очікувана вартість закупівлі51 000,00грн.
Ідентифікатор закупівліUA-2018-11-20-003221-c
ОписЕлектричні побутові прилади
ПроцедураДопорогові закупівлі
СтатусПеріод уточнень
Організатор закупівлі
Регіон
Статус
ЗамовникДержавне спеціалізоване Підприємство "Чорнобильський спецкомбінат"
Код в ЄДРПОУ / ІПН37197165
КраїнаУкраїна
ОбластьКиївська область
МістоЧорнобиль
Завершення періоду уточнень2018-11-23 19:55:00
Початок періоду прийому пропозицій2018-11-23 19:56:00
Кінцевий строк подання тендерних пропозицій2018-11-28 19:57:00
Дата оновлення2018-11-20 19:43:00

Після надання звіту по аудиту, проведеного Рахунковою палатою системи електронних закупівель Прозорро, Служба безпеки України ініціювала позапланову перевірку технічного захисту інформації. У звіті по аудиту вказано, що були виявлені «істотні недоліки експлуатації інформаційно-телекомунікаційної системи», в тому числі відсутність проектної та експлуатаційної документації та комплексної системи захисту інформації. Це послужило поштовхом до призначення позапланової перевірки, яку проведе Держслужба спеціального зв’язку та захисту інформації.

За результатами позапланової перевірки, будуть визначені подальші заходи щодо виправлення недоліків при експлуатації ІТС ProZorro ДП Прозорро.

Корупція в сфері закупівлі ліків одна з насущних проблем в нашій країні. Тепер контролювати закупівлі лікарських препаратів стало набагато легше за допомогою системи електронних торгів Прозорро. Завдяки тому, що перелік ліків з Державного реєстру лікарських засобів Міністерства охорони здоров’я України буде відразу ж інтегруватися в систему електронних закупівель ProZorro, це дозволить вирішити ряд проблем.

Замовникам не потрібно буде самостійно вводити назву потрібних ліків, досить їх вибрати з актуального списку в системі Прозорро. Учасники тендеру також легко зможуть знайти торги за рахунок єдиної системи найменувань. При цьому контроль за цінами закупівель ліків легко здійснювати, а також виявляти торги, в яких закупівлі здійснюються за завищеними цінами.

Завдяки нововведенню, можна позбутися від корупційних схем в закупівлях ліків, пов’язаних з маніпулюванням назвами.

Рішення дорожніх проблем в Україні є одним з актуальних питань. Переклад дорожньої галузі на систему державних закупівель Прозорро не показав відчутного результату. Справа в тому, що головні учасники торгів, українські компанії домовляються про результати майбутнього тендеру і самі диктують, хто буде переможцем, яка буде ціна закупівлі робіт і т.д. Все це негативно позначається і на бюджеті країни, і на якості наших доріг.

Цей стан справ так охарактеризувала глава Укрдорінвест Олена Криворучко: «Ми вивчали закупівлі в багатьох країнах, ця проблема актуальна і для них, але там зі змовами жорстко борються, а компанії, викриті в змові, більше не можуть брати участь в торгах. В Україні такої практики немає. І на сьогоднішній день дорожня галузь є ідеальним майданчиком для змови учасників торгів. За рахунок цього всі вони так чи інакше залишаються задоволені результатом».

Виходом із ситуації є залучення нових гравців на тендер і збільшення конкурентного середовища. Про покарання змовників мови не йде, статус одного зі світових лідерів по корупції Україна втрачати поки не має наміру, мабуть. Але іноземні підрядні організації змогли б створити не настільки м’які умови вітчизняним горе виробникам, про продукцію яких можна легко розбити машину ще й з ризиком для життя.

Глава Укрдорінвест про збільшення конкурентного середовища висловилася так: «Для іноземного підрядника перемога на тендері – це гарантія того, що він не даремно витратив кошти на відкриття представництва, перенесення потужностей, підготовку документації. Це його прямі витрати, і він готовий боротися за те, щоб вони не були марними, і його норма рентабельності зберігалася».

Залишається сподіватися, що якість наших доріг все таки зміниться на краще, хоч і руками іноземних підрядників.

Хакери волонтери з організації «Кіберальянс» зламали сайт Центральної виборчої комісії (ЦВК) по міжсайтовому скриптінгу типу XSS, а результат злому виклали на своїй сторінці в Facebook. Головною причиною атаки на сайт ЦВК була демонстрація уразливості державних сайтів напередодні виборів.

На злом в ЦВК відреагували таким чином. Чиновник Держреєстру Олександр Стельмах підтвердив наявність уразливості, проте вказав на те, що реєстр виборців знаходиться під захистом і ніяк не пов’язаний з мережою інтернет. Подібним зломом не можна нашкодити виборам. Як доказ своїх слів, він подібним чином зламав сайт Прозорро.

Замість того, щоб заспокоїти громадян дана подія підняла певний ажіотаж в пресі. В результаті прес-секретар ProZorro Анна Базима так висловилася з цього приводу: «Міжсайтовий скриптинг дійсно потенційно небезпечний, але тільки при наявності функції «персональний кабінет» і необхідності авторизації користувачів. У нас цього немає». Хоча реакція у Прозорро на цю подію була і іншого плану, в організації пообіцяли виправити проблему з уразливістю до кінця поточного місяця.

В кінці липня поточного року в систему електронних держзакупівель Прозорро була впроваджена система, що дозволяє проводити моніторинг закупівель, і допомагає виявити сумнівні тендери. В системі застосовується штучний інтелект. Вперше систему представили на фестивалі «ДОЗОРРО Фест – 2018». Про це так висловилися в Transparency International Ukraine: «Якщо раніше портал був місцем збору відгуків на підозрілі закупівлі в системі ProZorro, то тепер в його основі буде штучний інтелект, здатний до самостійного навчання. Зокрема, система буде оцінювати кожну закупівлю за сукупністю факторів ризику і відбирати найбільш сумнівні».

Остаточний висновок щодо наявності корупційної складової в закупівлях будуть робити люди. Дана система в Прозорро проводить відбір сумнівних тендерів по ризик-індикаторам, і передає інформацію громадським організаціям, що входять до спільноти DOZORRO.

Технічний координатор порталу ДОЗОРРО Андрій Кучеренко прокоментував нову систему так: «Завдяки такій взаємодії людини і машини, через 2-3 місяці ітерації система почне прогнозувати набагато точніше. Я впевнений, що вже до кінця цього року точність стане дуже високою».

При проведенні процедури закупівель в системі електронних торгів Прозорро з’явився пролом, що дозволяє довідатися про ціни конкурентів ще до початку аукціону. Яким чином це працює?

Для підтвердження документації і цінової пропозиції, які надсилаються на тендер, учасник торгів підтверджує їх своїм електронним цифровим підписом. Таке підтвердження відбувається в 70-80% випадків. Справжність цифрового підпису може перевірити будь-який бажаючий, це можна зробити в спеціальному функціоналі на сайті Мін’юсту. У вікні перевірки підпису є кнопка «Зберегти», яка зберігає на ваш комп’ютер пакет документації з цифровим підписом. За допомогою стандартної програми на вашому комп’ютері «Блокнот» можна відкрити цю документацію і там знайти ціни конкурентів.

Ситуацію, що склалася так прокоментував генеральний директор ДП «Прозорро» Василь Задворний: «Така проблема насправді є. І ми її взяли в роботу. Потрібно враховувати, що такий баг є тільки на відкритих європейських процедурах, коли є прекваліфікація. І він не дає можливості шахраювати. Ефект буде, тільки якщо учасників більше двох: тільки тоді є інтрига на аукціоні: де, чия ціна».

Торгів з подібними умовами проводиться близько 1% протягом року. Але юристи вважають, що при оскарженні результатів таких торгів в суді є ймовірність, що їх визнають недійсними.

З моменту обов’язкового для всіх держзамовників введення системи електронних закупівель Прозорро пройшло 2 роки, дворічну дату відзначили 01 серпня. За цей проміжок часу вдалося заощадити державних коштів на суму 52 мільярди гривень, а також провести більше 2 мільйонів тендерів.

Подію так прокоментував на своїй сторінці в Facebook перший заступник міністра економічного розвитку і торгівлі Максим Нефедов: «Сьогодні два роки з моменту повного переходу всіх закупівель в Україні в електронний формат. Ми не можемо побудувати окремо взятий рай ProZorro, де все буде ідеально, незважаючи на життя поруч. Але ми можемо показати приклад змін, можемо штовхати систему вперед, можемо побудувати нову державну службу в ДП “Прозорро” і департаменті громадських закупівель і можемо стати тією киркою, яка проб’є скелю хоча б в одному місці!».

За цей період оцінило ProZorro.Продажі і міжнародне співтовариство, що підтверджується нагородою за кращий антикорупційний стартап світу на конкурсі CitiT4I – Challenge, що проходив в Індії в 2017 році, і нагороду від C5 Accelerate і USA Institute of Peace на конкурсі «The Shield in the Cloud Innovation Challenge».

Більшість тендерів по ремонту доріг в Україні як і раніше проходить в обхід системи електронних торгів Прозорро. До такого висновку прийшли в Офісі ефективного регулювання (BRDO), проаналізувавши минулі торги. Організація так прокоментувала ситуацію: «Витрачаються чи кошти за призначенням? Як так вийшло, що в Тернопільській області ділять одну й ту ж дорогу на відрізки по 200 м і укладають 96 маленьких угод загальною вартістю 14 млн. грн.? Навіщо це робити, запитаєте ви. Все дуже просто – служба автомобільних доріг Тернопільської області розтрощила роботи по ремонту доріг на так звані допорогових значення, тобто на суму менше рівня порогового значення, за якими повинен проходити тендер».

Дороги в Україні хвора тема, чиновникам не потрібні хороші дороги, їм потрібно отримувати максимальні відкати з тендерів, а по вбитих дорогах нехай громадяни їздять. Ось і трапляються навіть такі «комбінації». Смішно крізь сльози, але це реалії нашої країни.

В Офісі ефективного регулювання намагаються зробити процеси торгів по ремонту доріг більш прозорими і вводять спеціальні сервіси. Ситуацію так прокоментували в BRDO: «На основі відкритих даних ProZorro і E-data ми будемо аналізувати оголошені тендери, їх переможців і фактичні виплати за виконані роботи. Щомісяця ми будемо публікувати рейтинг областей за цими показниками».

Чиновники держпідприємств і організацій часто спеціально роблять порушення в системі електронних закупівель Прозорро з однією єдиною метою – злодійство державних грошей. Якщо виграє тендер із завищеною ціною закупівлі свій «кишеньковий» постачальник, то можна привласнити велику суму для чиновника, який здійснює контроль над закупівлею.

Ми пропонуємо три найпоширеніші маніпуляції, які здійснюють чиновники в системі Прозорро, щоб красти гроші у платників податків і держави.

  1. Дискваліфікація «неугодних» учасників

Під час кваліфікації тендерних пропозицій учасників торгів, чиновники видаляють всіх «неугодних» і залишають свого кишенькового постачальника переможцем. При цьому якщо причина для дискваліфікації не є обгрунтованою або дійсно важливою, то вигадують дискваліфікацію на порожньому місці. Для свого учасника навіть грубі порушення пропускаються при цьому. У таких торгах мета кращої ціни закупівлі не важлива, важлива перемога кишенькового учасника і злодійство.

  1. Штучне прописування умов під свого постачальника

Один із прийомів, створення штучних обмежуючих умов для інших учасників. Наприклад, вимога специфічних дозволів або сертифіката випробувань, на оформлення яких потрібно багато часу, і до кінця терміну прийому документів їх ніяк не зробити. Або прописування в тендерній документації особливих вимог до товару, наприклад, смужок або кольору кришки.

Такий підхід дозволяє відсіяти майже всіх учасників, а якщо ваш потрібний учасник вже підготувався заздалегідь до такого тендеру, то і ціна закупівлі може бути вище і переможець потрібний.

  1. Маскування тендера

Чиновники примудряються знизити рівень конкуренції і таким способом, вони ховають тендер він неугодних учасників. Нестандартну і незрозумілу назву тендеру, розташування його не в тій категорії в Прозорро, нетипові помилки в словах товару і т.д. Такий тендер знайти неможливо або дуже важко, але якщо посилання на нього дати «кишеньковому» постачальнику, то цілком можна виграти тендер з високою ціною закупівлі.

Сума економії в Прозорро.Закупівлі по областям, 1 півріччя 2018 року

Стали відомі результати ефективності роботи системи електронних закупівель Прозорро за перше півріччя 2018 року. За цей період було зекономлено на закупівлях 12 мільярдів гривень. Лідером за сумою економії знову стала Київська область. Це пояснюється тим, що ця область закуповує на найбільшу суму в порівнянні з іншими областями країни. Трійка лідерів за сумою економії виглядає так: Київська область – 5,9 мільярда гривень, Львівська область – 700 мільйонів гривень, Дніпропетровська область – 680 мільйонів гривень.

Ефективна економія відбувається в абсолютно інших областях. Якщо брати відношення загальної суми закупівель до суми зекономлених коштів, то лідерами стають: Житомирська область – 16,2%, Тернопільська область – 12,5%, Чернігівська область – 8,8%.

Прозорро перевірить Держслужба спеціального зв’язку та захисту інформації

Після надання звіту по аудиту, проведеного Рахунковою палатою системи електронних закупівель Прозорро, Служба безпеки України ініціювала позапланову перевірку технічного захисту інформації. У звіті по аудиту вказано, що були виявлені «істотні Подробнее →

Закупівлю ліків можна контролювати за допомогою Прозорро

Корупція в сфері закупівлі ліків одна з насущних проблем в нашій країні. Тепер контролювати закупівлі лікарських препаратів стало набагато легше за допомогою системи електронних торгів Прозорро. Завдяки тому, що перелік Подробнее →

Прозорро малоефективно для дорожньої галузі України на поточний момент

Рішення дорожніх проблем в Україні є одним з актуальних питань. Переклад дорожньої галузі на систему державних закупівель Прозорро не показав відчутного результату. Справа в тому, що головні учасники торгів, українські Подробнее →

Виявлено діри в сайтах Прозорро і ЦВК

Хакери волонтери з організації «Кіберальянс» зламали сайт Центральної виборчої комісії (ЦВК) по міжсайтовому скриптінгу типу XSS, а результат злому виклали на своїй сторінці в Facebook. Головною причиною атаки на сайт Подробнее →

Очистити держзакупівлі від корупції допомагає штучний інтелект

В кінці липня поточного року в систему електронних держзакупівель Прозорро була впроваджена система, що дозволяє проводити моніторинг закупівель, і допомагає виявити сумнівні тендери. В системі застосовується штучний інтелект. Вперше систему Подробнее →

У Прозорро виявився пролом, що дозволяє довідатися про ціни конкурентів ще до початку процедури закупівель

При проведенні процедури закупівель в системі електронних торгів Прозорро з’явився пролом, що дозволяє довідатися про ціни конкурентів ще до початку аукціону. Яким чином це працює? Для підтвердження документації і цінової Подробнее →

Вдалося зекономити 52 мільярди гривень бюджету за 2 роки існування Прозорро

З моменту обов’язкового для всіх держзамовників введення системи електронних закупівель Прозорро пройшло 2 роки, дворічну дату відзначили 01 серпня. За цей проміжок часу вдалося заощадити державних коштів на суму 52 Подробнее →

Ремонт доріг в Україні проходить в обхід Прозорро

Більшість тендерів по ремонту доріг в Україні як і раніше проходить в обхід системи електронних торгів Прозорро. До такого висновку прийшли в Офісі ефективного регулювання (BRDO), проаналізувавши минулі торги. Організація Подробнее →

Популярні порушення в системі Прозорро

Чиновники держпідприємств і організацій часто спеціально роблять порушення в системі електронних закупівель Прозорро з однією єдиною метою – злодійство державних грошей. Якщо виграє тендер із завищеною ціною закупівлі свій «кишеньковий» Подробнее →

Економія в Прозорро склала 12 мільярдів гривень за 1 півріччя 2018 року

Стали відомі результати ефективності роботи системи електронних закупівель Прозорро за перше півріччя 2018 року. За цей період було зекономлено на закупівлях 12 мільярдів гривень. Лідером за сумою економії знову стала Подробнее →