Одним з варіантів проведення закупівель товарів, робіт або послуг державними компаніями або установами, проведеними в повній відповідності з Законом «Про державні закупівлі» № 922-VIII від 25 грудня 2015 року, є допорогові торги. Допорогові закупівлі можуть вважатися в тому випадку, коли їх очікувана вартість при купівлі товарів або послуг не перевищуватиме 200 тисяч гривень, і не буде перевищувати 1,5 мільйона гривень при закупівлі робіт. У чому різниця між відкритими надпороговими торгами і допороговою закупівлею?
Допорогову закупівлю може проводити на підприємстві тендерний комітет або спеціально призначена відповідальна уповноважена особа. Така закупівля здійснюється на підставі затвердженого та оприлюдненого річного плану закупівель, а також доповнень до нього. При реалізації допорогової закупівлі, замовник (будь-яка компанія або організація, що є одержувачем бюджетних грошей), всі етапи проведення торгів, умови і вимоги до переможця і учасників закупівлі, призначає самостійно.
На підставі кращої тендерної пропозиції при допороговій закупівлі, замовник призначає переможця і підписує з ним договір. Такий договір слід в обов’язковому порядку розмістити в системі електронних закупівель в публічному доступі. Це дозволить будь-яким учасникам системи, а також правоохоронним контролюючим органам простежити відповідність угоди по допороговій закупівлі справедливим ринковим цінам, з метою виявлення корупційних схем.
Щоб ефективно проводити допорогові закупівлі, замовнику слід розробити і затвердити по підприємству Положення про проведення допорогові закупівлі. В такому Положенні замовник чітко обумовлює, з яких етапів буде складатися допорогова закупівля, а також які вимоги пред’являються учасникам і переможцю торгів при проходженні кваліфікації.