Фильтр
Код ДК 021 - 18113000-4 - Виробничий одяг
Специфікація закупівлі
Дата оголошення процедури2018-07-23 12:18
Очікувана вартість закупівлі34 000,00грн.
Ідентифікатор закупівліUA-2018-07-20-000816-c
ОписВиробничий одяг
ПроцедураДопорогові закупівлі
СтатусПеріод уточнень
Організатор закупівлі
Регіон
Статус
ЗамовникТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "СОЛТЕК НОВОМОСКОВСЬКИЙ МЕХАНІЧНИЙ ЗАВОД"
Код в ЄДРПОУ / ІПН41637022
КраїнаУкраїна
ОбластьДніпропетровська область
Містомісто Новомосковськ
Завершення періоду уточнень2018-07-24 12:18:00
Початок періоду прийому пропозицій2018-07-24 12:18:00
Кінцевий строк подання тендерних пропозицій2018-07-27 12:18:00
Дата оновлення2018-07-20 16:06:09
Код ДК 021 - 45220000-5 - Інженерні та будівельні роботи
Специфікація закупівлі
Дата оголошення процедури2018-07-21 16:29
Очікувана вартість закупівлі81 846,68грн.
Ідентифікатор закупівліUA-2018-07-21-000032-c
ОписІнженерні та будівельні роботи
ПроцедураДопорогові закупівлі
СтатусПеріод уточнень
Організатор закупівлі
Регіон
Статус
ЗамовникНаціональний університет оборони України імені Івана Черняховського
Код в ЄДРПОУ / ІПН07834530
КраїнаУкраїна
ОбластьКиївська область
МістоКиїв
Завершення періоду уточнень2018-07-26 10:00:00
Початок періоду прийому пропозицій2018-07-26 10:00:00
Кінцевий строк подання тендерних пропозицій2018-07-30 10:00:00
Дата оновлення2018-07-21 16:29:39
Код ДК 021 - 39510000-0 - Вироби домашнього текстилю
Специфікація закупівлі
Дата оголошення процедури2018-07-21 16:11
Очікувана вартість закупівлі59 300,00грн.
Ідентифікатор закупівліUA-2018-07-21-000030-c
ОписВироби домашнього текстилю
ПроцедураДопорогові закупівлі
СтатусПеріод уточнень
Організатор закупівлі
Регіон
Статус
ЗамовникНаціональний університет оборони України імені Івана Черняховського
Код в ЄДРПОУ / ІПН07834530
КраїнаУкраїна
ОбластьКиївська область
МістоКиїв
Завершення періоду уточнень2018-07-26 09:00:00
Початок періоду прийому пропозицій2018-07-26 09:00:00
Кінцевий строк подання тендерних пропозицій2018-07-30 09:00:00
Дата оновлення2018-07-21 16:12:00
Код ДК 021 - 39140000-5 - Меблі для дому
Специфікація закупівлі
Дата оголошення процедури2018-07-21 15:51
Очікувана вартість закупівлі22 950,00грн.
Ідентифікатор закупівліUA-2018-07-21-000029-c
ОписМеблі для дому
ПроцедураДопорогові закупівлі
СтатусПеріод уточнень
Організатор закупівлі
Регіон
Статус
ЗамовникНаціональний університет оборони України імені Івана Черняховського
Код в ЄДРПОУ / ІПН07834530
КраїнаУкраїна
ОбластьКиївська область
МістоКиїв
Завершення періоду уточнень2018-07-24 10:00:00
Початок періоду прийому пропозицій2018-07-24 10:00:00
Кінцевий строк подання тендерних пропозицій2018-07-25 10:00:00
Дата оновлення2018-07-21 16:00:03
Код ДК 021 - 42210000-1 - Машини для обробки продуктів харчування, виробництва напоїв та обробки тютюну
Специфікація закупівлі
Дата оголошення процедури2018-07-21 15:33
Очікувана вартість закупівлі40 000,00грн.
Ідентифікатор закупівліUA-2018-07-21-000027-c
ОписМашини для обробки продуктів харчування, виробництва напоїв та обробки тютюну
ПроцедураДопорогові закупівлі
СтатусПеріод уточнень
Організатор закупівлі
Регіон
Статус
ЗамовникУправління освіти Дніпровської районної в місті Києві державної адміністрації
Код в ЄДРПОУ / ІПН37397216
КраїнаУкраїна
ОбластьКиївська область
МістоКиїв
Завершення періоду уточнень2018-07-24 12:00:00
Початок періоду прийому пропозицій2018-07-24 12:00:00
Кінцевий строк подання тендерних пропозицій2018-07-26 12:00:00
Дата оновлення2018-07-21 15:34:59
Сторінки:

Чиновники держпідприємств і організацій часто спеціально роблять порушення в системі електронних закупівель Прозорро з однією єдиною метою – злодійство державних грошей. Якщо виграє тендер із завищеною ціною закупівлі свій «кишеньковий» постачальник, то можна привласнити велику суму для чиновника, який здійснює контроль над закупівлею.

Ми пропонуємо три найпоширеніші маніпуляції, які здійснюють чиновники в системі Прозорро, щоб красти гроші у платників податків і держави.

  1. Дискваліфікація «неугодних» учасників

Під час кваліфікації тендерних пропозицій учасників торгів, чиновники видаляють всіх «неугодних» і залишають свого кишенькового постачальника переможцем. При цьому якщо причина для дискваліфікації не є обгрунтованою або дійсно важливою, то вигадують дискваліфікацію на порожньому місці. Для свого учасника навіть грубі порушення пропускаються при цьому. У таких торгах мета кращої ціни закупівлі не важлива, важлива перемога кишенькового учасника і злодійство.

  1. Штучне прописування умов під свого постачальника

Один із прийомів, створення штучних обмежуючих умов для інших учасників. Наприклад, вимога специфічних дозволів або сертифіката випробувань, на оформлення яких потрібно багато часу, і до кінця терміну прийому документів їх ніяк не зробити. Або прописування в тендерній документації особливих вимог до товару, наприклад, смужок або кольору кришки.

Такий підхід дозволяє відсіяти майже всіх учасників, а якщо ваш потрібний учасник вже підготувався заздалегідь до такого тендеру, то і ціна закупівлі може бути вище і переможець потрібний.

  1. Маскування тендера

Чиновники примудряються знизити рівень конкуренції і таким способом, вони ховають тендер він неугодних учасників. Нестандартну і незрозумілу назву тендеру, розташування його не в тій категорії в Прозорро, нетипові помилки в словах товару і т.д. Такий тендер знайти неможливо або дуже важко, але якщо посилання на нього дати «кишеньковому» постачальнику, то цілком можна виграти тендер з високою ціною закупівлі.

Сума економії в Прозорро.Закупівлі по областям, 1 півріччя 2018 року

Стали відомі результати ефективності роботи системи електронних закупівель Прозорро за перше півріччя 2018 року. За цей період було зекономлено на закупівлях 12 мільярдів гривень. Лідером за сумою економії знову стала Київська область. Це пояснюється тим, що ця область закуповує на найбільшу суму в порівнянні з іншими областями країни. Трійка лідерів за сумою економії виглядає так: Київська область – 5,9 мільярда гривень, Львівська область – 700 мільйонів гривень, Дніпропетровська область – 680 мільйонів гривень.

Ефективна економія відбувається в абсолютно інших областях. Якщо брати відношення загальної суми закупівель до суми зекономлених коштів, то лідерами стають: Житомирська область – 16,2%, Тернопільська область – 12,5%, Чернігівська область – 8,8%.

Державна аудиторська служба України проведе комплексну перевірку Антимонопольного комітету у зв’язку з розглядом скарг при здійсненні держзакупівель, і можливої ​​штучної затримкою торгів. Прем’єр-міністр Володимир Гройсман наказав провести перевірку і так прокоментував ситуацію, що склалася: «Доручив Главі Госаудітслужби почати ретельний аналіз роботи Антимонопольного комітету в частині супроводу державних закупівель. Впровадження системи ProZorro, на жаль, не вберігає від випадків штучної затримки, оскарження результатів і навіть скасування торгів. Хотів, щоб цей аудит був прозорим, ефективним, жорстким. Для того, щоб ми чітко розібралися, яка ситуація в Антимонопольному комітеті, хто гальмує процеси, хто сприяє неефективній роботі. І далі треба буде підготувати звіт з прізвищами, результатами і повідомити українцям. Публічність додає відповідальності».

Раніше з приводу майбутньої перевірки АМКУ своє ставлення висловив директор ДП “Прозорро” Василь Задворний. Він так висловився з цього приводу: «АМКУ працює в рамках законодавства. Законом передбачено, що процедура закупівлі зупиняється на 15 днів, поки АМКУ розглядає скаргу. Термін розгляду скарги, скажімо, в Іспанії становить більше 60 днів. Тобто в Україні – в чотири рази швидше».

Нам залишилося дочекатися результатів перевірки, після чого можна буде зробити висновок про наявність чи відсутність факторів штучної затримки державних закупівель Антимонопольним комітетом.

За повідомленням ДП “Прозорро”, в системі електронних державних закупівель Прозорро вдалося заощадити понад 51 мільярдів гривень. Це вдалося зробити за 2 мільйони оголошених тендерів. Примітно, що з 1 мільйона оголошених тендерів до 2-х пройшов часовий проміжок всього в 10 місяців.

Генеральний директор ДП “Прозорро” Василь Задворний так висловився з цього приводу: «За десять місяців кількість оголошених закупівель зросла з одного мільйона до двох. Хороший кількісний показник роботи ProZorro, завдяки якому держава заощадила вже більше 51 мільярда гривень. Щоб зробити Систему ще більш зручною для користувачів, ми постійно її вдосконалюємо».

На першому місці за оголошеними тендерів знаходиться Київська область (409 тисяч тендерів), на другому місці Дніпропетровська область (193 тисячі тендерів), на третьому Донецька область (147 тисяч тендерів).

Найпопулярнішими закупівлями є будівельні роботи та поточний ремонт, далі йдуть продукти харчування і напої, паливо, нафтопродукти, електроенергія і т.д.

В Україні корупція є раковою пухлиною для держави і час хоч якогось поліпшення ситуації поки не зрозуміло, коли настане. Як лакмусовий папірець процеси крадіжки в держави проявляє система електронних закупівель Prozorro, і корупціонери придумують все нові і нові схеми по її обходу. Про одну з чергових схем розповів директор департаменту з питань оскарження державних закупівель Антимонопольного комітету України (АМКУ) Роман Коваль.

Директор департаменту прокоментував: «З моєї точки зору, дроблять закупівлі для ускладнення участі в торгах. Відстеження змін дат проведення аукціонів, оскарження їх по кожному лоту – ускладнюється сам юридичний процес участі».

Штучно збільшується число лотів в закупівлі, тим самим збільшуються витрати учасників, а також ускладнюється процес участі в торгах для звичайних компаній. Для кишенькових постачальників, тим самим, створюються сприятливі умови для перемоги.

У Верховну Раду найближчим часом на затвердження мають надійти зміни до Закону «Про державні закупівлі», які ініціював Президента України Петро Порошенко. Зміни стосуватимуться допорогових закупівель, де планується зниження максимальної вартості торгів з 200 тисяч гривень до 50 тисяч гривень.

Такі зміни вже давно назріли, про це так висловився Президент: «У мене викликає обурення, коли один і той же державний замовник за державні кошти робить закупівлю шляхом укладення дев’яти договорів на суму 199 тисяч гривень (кожен). Яка мета? Дуже проста і одна – обійти ProZorro, обійти тендерні ефективні процедури і укласти угоду з кишеньковим постачальником. Тому головна мета, яку має цей законопроект – це зберегти всі позитивні напрацювання ProZorro і не дати зовсім нікому дискредитувати цю систему».

Також планується збільшити рівень відповідальності учасників торгів. Тут мова йде про цінові пропозиції на тендері, а також ціни, які встановлюють учасники на аукціоні. Відповідальність стосуватиметься тих випадків, коли учасники навмисно демпінгують ціни і зривають торги, відмовляючись надалі підписувати договір.

Для реалізації проектів на території України, закупівлі товарів, робіт або послуг Всесвітній банк буде здійснювати через систему електронних торгів Прозорро. 06 квітня 2018 року було оголошено перші закупівлі. Про початок здійснення закупівель Світового банку через систему Прозорро так висловився перший заступник Міністра економічного розвитку і торгівлі Максим Нефедов: «Для нас честь, що поважні міжнародні організації готові замість власних процедур використовувати українські національні процедури. Кілька років тому ця новина могла б здатися жартом, але сьогодні перші закупівлі для проектів Світового банку вже в ProZorro. Ми будемо дуже раді, якщо інші міжнародні організації та донори виявлять бажання закуповувати онлайн через систему. Я впевнений, що це тільки полегшить їхнє життя».

Варто відзначити, що Прозорро успішно пройшла перевірку функціоналу на відповідність вимогам багатосторонніх банків розвитку з проведення електронних закупівель з використанням механізмів електронних реверсивних аукціонів, ініційовану Всесвітнім банком, в серпні 2017 року. Бажання здійснювати закупівлі для своїх проектів в умовах прозорості та чесної конкуренції серед постачальників з формуванням кращої для закупаючої сторони ціною, цілком зрозуміло.

Вашій увазі ми хочемо представити 5-ку лідерів за оголошеними тендерами в системі електронних торгів Прозорро, серед всіх областей України, крім Київської. В даному рейтингу немає Київської міської держадміністрації, так як вона традиційно оголошує найбільше тендерів і здійснює закупівлі на більшу суму в порівнянні з іншими областями.

Рейтинг складений на підставі роботи системи за 2 роки, починаючи з 01.04.2016 року і закінчуючи 01.04.2018 роком. Топ-5 областей лідерів виглядає наступним чином:

  1. Дніпропетровська область – проведено 104 тис тендерів (сума 60 млрд гривень) з успішним відсотком проведення – 67% і економією 2,33 млрд гривень;
  2. Донецька область – проведено 67 тис тендерів (сума 47,5 млрд гривень) з успішним відсотком проведення – 60% і економією 1,33 млрд гривень;
  3. Вінницька – проведено 42 тис тендерів (суму 22 млрд гривень) з успішним відсотком проведення – 59% і економією 0,96 млрд гривень;
  4. Запорізька – проведено 36 тис тендерів (сума 26 млрд гривень) з успішним відсотком проведення – 60% і економією 0,935 млрд гривень;
  5. Львівська – проведено 13 тис тендерів (сума 50 млрд гривень) з успішним відсотком проведення – 58% і економією 2,45 млрд гривень.

Слідом за 5-кою лідерів йдуть Одеська та Харківська області.

Примітно, що найбільші суми закупівель припадають на ремонт доріг, це характерно для всіх областей, що потрапили в топ-5.

Одним з найчастіших питань, які задають учасники електронних закупівель Прозорро, є наступна ситуація. Учасник вже подав свою цінову пропозицію на тендер, а замовник після цього вніс зміни до тендерної документації, що потрібно в цьому випадку робити учаснику?

Учаснику даного конкретного тендеру прийде повідомлення про внесені зміни до тендерної документації. Таке повідомлення прийде на електронну пошту і в особистий кабінет учасника, розташований на офіційному інтернет майданчику системи Прозорро, через який він здійснює участь в тендерах.

Учасник може ще раз підтвердити свою цінову пропозицію, або ж скасувати її, а потім розмістити нову, з урахуванням внесених до тендерної документації умов. Якщо учасник не відреагує на зміни тендерної документації, то остання подана ним цінова пропозиція буде вважатися дійсною на торгах.

Міжнародна маркетингова група провела опитування на замовлення системи електронних державних закупівель Прозорро. Головною темою опитування була довіра з боку населення, представників бізнесу і державних службовців до ProZorro. Результати показали, що 79% опитаних довіряють електронним торгам.

Серед довіри за окремими критеріями можна виділити:

  • відкритість інформації про тендери (87% населення, 76,8% бізнесу і 91% держслужбовців);
  • зменшення корупції (57% для населення);
  • прозорість держзакупівель (41,8% населення; 50,4% службовці, 66% бізнес);
  • контроль за витратами держави (43,4% населення, держслужбовці 63,7%, 62,4% бізнес).

Окремо представники українського бізнесу позитивно виділили такі критерії: участі в тендері в режимі онлайн – 84,4%, простота оформлення та надання документів – 63,2%, зниження корупції в держзакупівлях – 65,2%.

Державні службовці добре відгукнулися про такі критерії опитування: можливість онлайн проведення тендера – 77,2%, прозорість проведення тендера – 54,6%, рівність учасників у держзакупівлях – 51,1%.

Є і негативні пункти, і найбільший акцент серед них виявився на критерії «нелогічність вибору переможця», голоси за нього розподілилися так: держслужбовці 49,9%, представники бізнесу – 65,6%.

Популярні порушення в системі Прозорро

Чиновники держпідприємств і організацій часто спеціально роблять порушення в системі електронних закупівель Прозорро з однією єдиною метою – злодійство державних грошей. Якщо виграє тендер із завищеною ціною закупівлі свій «кишеньковий» Подробнее →

Економія в Прозорро склала 12 мільярдів гривень за 1 півріччя 2018 року

Стали відомі результати ефективності роботи системи електронних закупівель Прозорро за перше півріччя 2018 року. За цей період було зекономлено на закупівлях 12 мільярдів гривень. Лідером за сумою економії знову стала Подробнее →

Чи є порушення в діях АМКУ при оскарженні держзакупівель, покаже перевірка

Державна аудиторська служба України проведе комплексну перевірку Антимонопольного комітету у зв’язку з розглядом скарг при здійсненні держзакупівель, і можливої ​​штучної затримкою торгів. Прем’єр-міністр Володимир Гройсман наказав провести перевірку і так Подробнее →

Більш 51 мільярда гривень вдалося зекономити в системі ProZorro

За повідомленням ДП “Прозорро”, в системі електронних державних закупівель Прозорро вдалося заощадити понад 51 мільярдів гривень. Це вдалося зробити за 2 мільйони оголошених тендерів. Примітно, що з 1 мільйона оголошених Подробнее →

Названа чергова схема по обходу Прозорро

В Україні корупція є раковою пухлиною для держави і час хоч якогось поліпшення ситуації поки не зрозуміло, коли настане. Як лакмусовий папірець процеси крадіжки в держави проявляє система електронних закупівель Подробнее →

Сума допорогових закупівель буде знижена до 50 тисяч гривень

У Верховну Раду найближчим часом на затвердження мають надійти зміни до Закону «Про державні закупівлі», які ініціював Президента України Петро Порошенко. Зміни стосуватимуться допорогових закупівель, де планується зниження максимальної вартості Подробнее →

Світовий банк оголосив про перші закупівлі через Прозорро

Для реалізації проектів на території України, закупівлі товарів, робіт або послуг Всесвітній банк буде здійснювати через систему електронних торгів Прозорро. 06 квітня 2018 року було оголошено перші закупівлі. Про початок Подробнее →

Топ-5 областей – лідерів за оголошеними закупівелями в Україні за весь час роботи системи Прозорро

Вашій увазі ми хочемо представити 5-ку лідерів за оголошеними тендерами в системі електронних торгів Прозорро, серед всіх областей України, крім Київської. В даному рейтингу немає Київської міської держадміністрації, так як Подробнее →

Під час проведення тендеру замовник змінив тендерну документацію, а учасник вже подав свою цінову пропозицію, що насамперед слід при цьому робити учаснику?

Одним з найчастіших питань, які задають учасники електронних закупівель Прозорро, є наступна ситуація. Учасник вже подав свою цінову пропозицію на тендер, а замовник після цього вніс зміни до тендерної документації, Подробнее →

Опитування показало високий рівень довіри системі Прозорро серед українців

Міжнародна маркетингова група провела опитування на замовлення системи електронних державних закупівель Прозорро. Головною темою опитування була довіра з боку населення, представників бізнесу і державних службовців до ProZorro. Результати показали, що Подробнее →