Будь-які закупівлі товарів, робіт або послуг, що проводяться держкомпаніями, проходять в публічному електронному форматі і відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі» №922-VIII від 25 грудня 2015 року. При цьому умови проведення закупівель, опубліковані замовником разом з тендерною документацією, учасники торгів можуть оскаржити, якщо побачать порушення або помилки.
Учасники (потенційні постачальники або зареєстровані користувачі) можуть вказати на порушення проведення тендеру замовнику в ситуаціях, коли:
- предмет закупівлі не відповідає категорії;
- замовник вказав занадто маленький період уточнень;
- є помилки в технічних параметрах, зазначених у тендерній документації;
- вказано очевидно маленький бюджет закупівлі;
- вказані умови участі в торгах, навмисно і значно зменшуючи конкуренцію;
- інші моменти, які потребують виправлення умов проведення закупівлі.
Слід враховувати, що вказати на помилки замовника в умовах проведення закупівлі, а також внести виправлення можна тільки в період уточнень.
Вимогу про зміну умов проведення торгів або усунення помилки, учасник розміщує в публічному доступі в системі електронних закупівель. Замовник обов’язково повинен відреагувати на зауваження або вимогу, а потім усунути помилку або дати обґрунтування своєї позиції, якщо не збирається нічого міняти. Відповідь замовника також буде знаходитися в публічному доступі.
Якщо відповідь замовника на опубліковану вимогу або зауваження, не задовольнило учасника, то він може подати скаргу, спираючись на пункт 14 Закону «Про публічні закупівлі».