Цей стан справ так охарактеризувала глава Укрдорінвест Олена Криворучко: «Ми вивчали закупівлі в багатьох країнах, ця проблема актуальна і для них, але там зі змовами жорстко борються, а компанії, викриті в змові, більше не можуть брати участь в торгах. В Україні такої практики немає. І на сьогоднішній день дорожня галузь є ідеальним майданчиком для змови учасників торгів. За рахунок цього всі вони так чи інакше залишаються задоволені результатом».
Виходом із ситуації є залучення нових гравців на тендер і збільшення конкурентного середовища. Про покарання змовників мови не йде, статус одного зі світових лідерів по корупції Україна втрачати поки не має наміру, мабуть. Але іноземні підрядні організації змогли б створити не настільки м’які умови вітчизняним горе виробникам, про продукцію яких можна легко розбити машину ще й з ризиком для життя.
Глава Укрдорінвест про збільшення конкурентного середовища висловилася так: «Для іноземного підрядника перемога на тендері – це гарантія того, що він не даремно витратив кошти на відкриття представництва, перенесення потужностей, підготовку документації. Це його прямі витрати, і він готовий боротися за те, щоб вони не були марними, і його норма рентабельності зберігалася».
Залишається сподіватися, що якість наших доріг все таки зміниться на краще, хоч і руками іноземних підрядників.